Monday, June 15, 2009

Love is Cinta

huhuh.. cam best je tajuk.. yeap.. memang best bagi yang tgh hot2 bercinta n hampeh bg yang tgh frust.. bagi gua.. walaupun dah banyak kali frust.. tapi gua tetap rasa cinta tu best.. sebab disitu banyak pengalaman yang dapat kita belajar tentang hidup, hati n perasaan..

ada yang kata cinta ni bleh buat org jadi gila.. yeap.. memang gila.. bila terbit rasa rindu kita pada org yang kita sayang tu.. kita akan wat benda2 yang x masuk akal.. contoh la kan.. bila da rindu sangat.. x dapat jumpa orgnya (line x clear) lalu depan umah dapat tgk kete pun jadi lah.. kadang2 jadi tentu arah bila kete x de depan umah.. kik kik kik kik kik.. memang gilaaaaa..... tahap kronikel of riddick pun x gila cam tu...

ada gak yang kata cinta ni bleh merubah seseorang.. yeap!! sokong sangat2.. ada yang sanggup tinggal benda2 yang selama ni susah sangat nak di tinggalkan.. demi menjadi insan yang ideal pada org dia sayang tu.. macam2 la contohnya.. korang tanya la diri sendiri(bagi yang terasa).. betul kan?

pada aku.. kita kena berkorban utk dapatkan cinta yang kita impikan.. n jgn terlalu berharap dengan balasan.. sebab kalau apa yang kita buat tu lahir dari hati yang ikhlas.. pasti 'beliau' akan dapat rasakan apa yang kita rasa tnpa perlu kita beritahu.. tapi x bermakna kita x perlu ucapkan kasih, sayang n cinta kita pada beliau.. ye la kan.. kalau x xkan kita baca niat sebelum solat kan? padahal da terang2 memang kita nak solat.. ada yang kata.. cinta x perlu di ucap.. huhuu betul ke? kang kalau ada org lain yg ucapkan "I Love U" kat dia camne? n dia plak x tau pun yang kita ni sayang sgt kat dia? hah? hah? haaa lu pk la sndiri.. (sori abg bil.. pinjam ayat lu)

jadi.. bagi yang sedang hangat bercinta tu.. cinta lah dengan seikhlas hati n sepenuhnya.. percayakan pasangan korang.. jgn rasa diri tu sebagai beban.. n jgn rasa si dia pun sebagai beban.. sebab baik x yah bercinta kan kalau dah membebankan. betul kan?

n last but not least.. jgn la bercinta lama2 sangat.. banyak dugaan n cobaan nye.. cepat2 la menikah.. bukan ape.. x elok simpan lame2.. besi pun berkarat... ehcehwah.. pandai plak bagi nasihat kat org.. gua sendiri pun x lepasnya lagi..

hehehe.. pesanan ini di bawakan khas untuk anda oleh perusahaan kerepek kentang encik dut dan adik beradik.. belilah barangan buatan malaysia..

assalamualaikum...

Sedang Ingin Bercinta
-Danny Morello-

2 comments:

NENG said...

betul.....tak kater tak betul pun...what ever pun....smua terserah pada org yg bercinta...klau btl itu yg dah ditetapkan oleh YG KUASA, insyallah tak kemana...sbr ek abg shah...tak lame lg...der kenduri besar kat mah wak ton...lps nie kami smua yg dok belah utara nie mai serbu NEGERI PERAK......lebih detail...kg manjoi..

Danny Morello said...

hahah.. sape ha'aaa memang nak wat kenduri.. kenduri sambut posa.. 1/8/09 ni.. mai tau... nanti bleh buat mesyuarat meeting room..