Thursday, June 18, 2009

Pelik Aku

huhuu.. bukan nak menghentam atau ape.. hanya nak luahkan ape yang terpendam di hati je.. sori ye dato'.. tan sri.. jgn tangkap sy under isa plak.. heuheuheuheu

kes 1..
merokok membahayakan kesihatan.. yeah yeahhhh satu malaya dah tau merokok tu membahayakan kesihatan.. kerajaan pun galak la berkempen jangan merokok la ape la bla bla bla.. tapiii.. perokok masih tetap merokok.. masih tetap berdegil n smpai ada yang sanggup bercerai kasih dari bercerai rokok.. ada gak yang benci sangat ngan perokok.. busuk la jijik la macam2 la lagi kata2 buruk.. kementerian kesihatan plak sebok nak wujudkan kawasan larangan merokok sana sini.. kalau merokok gak nanti kena saman.. siap buat rush2 kat premis2 larangan merokok pastu saman.. punya la hina org yang merokok ni kan? camni aje la pak menteri oih.. ape kata haramkan aje terus rokok cam ganja.. haaa sape isap rokok or jual rokok.. tngkap n masukkan dalam lokap je.. abis citer.. mesti ramai yang x berani merokok lagi.. n bersih sket udara kat negara tercinta kita ni kan? ape? x bleh? nanti ganggu kestabilan ekonomi? abis? kata sayangkan rakyat.. xkan rugi sket x bley kot? ape??? rugi banyak?? oooo rugi banyak ropenye kalo x jual rokok.. jadinya ini bermakna perokok ni antara salah satu penyumbang kepada ekonomi negara la kan?? ape kata wat cam negara China je... apa kata Malaysia kuar satu jenama rokok sendiri.. pastu bagi elaun rokok n perubatan skali kat mereka yang merokok nih... hehehehe....

kes 2..
kata2 ni aku petik dari siaran MHI tp da lupa ari apa.. siapa yang kata tu pn maleh la nak citer cuma apa yang dia kata tu cam wat aku sakit ati gak la.. ye la level yang tinggi cam dia tu bleh plak kuar statement yang cam x masuk akal nih.. "jangan serah kat polis je.. kalau xnak kena ganggu ngan along.. jangan pinjam ngan along.. abih citer" adoiii dato'.. masalahnye skang yang pinjam ngan along tu len la citer.. ni org len pinjam org len kena 'getah' camne plak? kalau x polis sape lagi nak tolong? bomba bleh kot? x pn mintak tolong en saiful(bukan nama sebenar) pilot ambulan tu?

kes 3..
aaaa u mau mana satu bos.. ini gelap sikit.. ini lagi gelap.. ini lepas jpj.. ini x lepas jpj.. haaa ni citer tinted.. ada yang mahal smpai rm12ribu.. n ada yang murah skadar rm80 je.. setau aku la kan.. kalau ngan jpj nih.. tinted memang x bleh langsung kan? ok2 mgkin ada yang boleh mgkin yang x bleh.. yang aku peliknya. yang x bleh tu kenapa masih terdapat di pasaran? naper jpj x saman je kedai2 yang jual tinted yg x ikut spec jpj tu? ni tak.. tahan kete org kat tepi jalan or bawah pkok.. pastu suka ati mak bapak tiri blah ibu sedara dia je koyak kan.. ingat bayar pakai bulu ketiak ke hape??? pastu saman tetap saman.. ok2 paham.. dah tau salah kenapa buat kan? abih kalau staff jpj sendiri pun buat sape nak koyakkan tinted diorang? hah? hah?

hehehe cukup la 3 kes ni.. citer lebey2 kang ada yang marah nanti.. hurmm tadi cam biasa la setiap slasa n khamis aku g men bdminton kat IPD teluk intan.. best.. lama x berpeluh cam kena siram.. baju pun bleh perah.. tp yang x bestnye reket aku sangat mengecewakan.. harga je mahal tapi hampeh.. setengah mati ketuk shuttle tp x laju pun. bikin panassss aje.. n sori la kalo ada sape2 yang kurang selesa ngan tindakan aku baling reket aku tu.. reket aku.. suka aku la nak baling ke nak hempas ke.. naper? x suke? x suke pun x pe la.. multitalented person cam aku men suka ape pn bleh.. x men bdminton pn banyak lagi sukan len yang bleh aku men.. lagi pun aku cuma xnak sia2 kan usaha tuan boss yang nak idupkan aktiviti sukan mahkamah je..

huhuh.. sabtu ni ada frenly game kat ipoh.. adoiyai.. kaki x pulih spenuhnya lagi.. terapi karen pun cam x de ape je.. apekah ini tanda2 aku harus pencen dari bolasepak? alaaa muda lagi.. xkan nak pencen dah kot.. waaaa!!!!!! mommy!!!!!! wat should i do????

ape2 pun aku rasa minggu ni aku banyak sakitkan ati org.. cuma aku je yang bongok x sedar.. so ape2 pun sy.. Mohd Shahdan Bin Zainal Abidin menyusun sepuluh jari tangan(xkan jari kaki plak) memohon ampun dan maaf zahir dan batin kira ada kesalahan tngkah laku tatacara dan bahasa.. harap di ampun lah ye.. kita hidup di dunia ni x lama... x bek dendam2..

so.. untill then.. adios muchachos berambos!!!
Assalamualaikum..

Makhluk Tuhan Paling Evil
-Danny Morrelo-

No comments: